Dagens väder

Molnigt, regnigt, blåsigt och endast fem grader varmt. Ogräsen får stå där de står ett tag till. Jag är ärligt talat ingen utemänniska, de enda gångerna jag gillar att vara ute är när jag slipper frysa. Detta gör ju att en stor del av årets månader faller bort, tur dock att barnen inte ärvt mina mes- gener.

"Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder", vem kom på det dumma ordspråket, klart det finns dåligt väder.

Planen för dagen blir istället att jag och Leo åker till loppisaffär, bibblan och ICA medan Jonas och Stella är hemma och skriver grattiskort och fixar lunch. Sen ska Stella på kalas i eftermiddag till grannbästisen, och vi andra är hemma och softar och fixar lite.

Kanske dammsuga? Bädda sängar, dricka kaffe, lyssna på Absolute 90's, städa skafferiet, tvätta några maskiner tvätt, damma i vardagsrummet.

En lördag i min (och Bree van der Camps) smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0