Mini Get-away

Har hängt hemma hos min jobbarkompis hela eftermiddagen, som har en dotter som är en vecka yngre än Leo. Denna dotter är dessutom ett stort fan av Stella, så barnen har lekt och gungat och gått dockpromenader och byggt med lego och städat med leksaksdammsugaren.

Mammorna har druckit kaffe på altanen och suttit still.

Jag: Nä, men om folk frågar vad jag ska göra på semestern så säger jag att jag ska ligga i er hängmatta (Som har utsikt över grönskande ängar och höga träd. Lovely) medan mina barn leker med ditt barn. Det är OK, va?!

Känns som ett erbjudande hon inte kan missa, speciellt eftersom jag erbjöd mig att laga lunch varje dag medan hon sitter med sin gravida mage och vilar samt ser efter barnen. OCH hon får träffa mig trots att vi har sommarlov. Jag menar, kan det bli bättre?!

(Eller hur var det nu med vett och etikett apropå att tvångsinbjuda sig själv? Glömmer alltid bort det där)

På vägen hem stannade vi först till i Månkarbogrillen och åt hamburgermiddag, och sedan på strutsfarmen och tittade på strutsar.

En sommarlov light- eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0