Mirakel sker varje dag...

Vi är bara så vana vid dem att vi kaller det vardag.

Men här är några små skolrelaterade mirakel som hänt lately:
  • Killen med tusen diagnoser och viss social fobi som ändå vågar följa med till Stockholm på tisdag.
  • Specialeleverna som får klockrena godkänt i alla kärnämnen
  • Specialeleven som i och för sig inte får godkänt i matte, men som glatt anmäler sig till sommarskola. "Ja, för fan, lätt att det är värt två sommarlovsveckor att komma in på gymnasiet!"
  • Killen som gått från svagt, svagt G i engelska till MVG på Nationella provet
  • Sjuan som skriver i sin mentorsbok att första året på högstadieskolan var det bästa skolåret någonsin.
Dessutom fick vi ett helt fantastiskt kul besked om en elev på konferensen i tisdags, och när jag tittar på hans mentor ser jag att hon också sitter med tårar i ögonen liksom jag gör.

Ibland känns det som tillvaron stannar till bråkdelen av en sekund och liksom andas in att det faktiskt finns en hel del bra saker som händer här i världen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, helt roligt. Jag kan tänka mig hur skönt det kändes. Som när jag kämpade på en skola, men fick dåliga betyg dvs. IG eller svagt G i allt. Bytte skola och kämpade likadant, men fick VG eller svagt MVG i alla ämnen nästan. Usch, vad jag hatar min gamla skola (jag bytte för ja visste hur orättvisa de var).

2008-05-31 @ 01:36:18
URL: http://liiindans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0