"Rent hus" nästa

Jag har alltid sett mig som en ordning och reda- människa, jag är ju trots allt Jungfru. "Pedantisk och perfekt", ni vet. Att min hem inte har glänst som jag egentligen har velat har jag mer sett som ett tidsbristproblem.

Tills idag när jag städade bakom spisen och under kylskåpet och frysen.

Nu känner jag mig mer som någon patetisk stackare som bara är ungefär en vecka från att "Rent hus"- tanterna ska komma och skälla ut mig.

Projekt kvar att göra idag: Städa skafferiet, plocka upp leksakerna från vardagsrumgolvet (fast det är i och för sig barnens jobb) och dammsuga på övervåningen.

Sen ska jag ligga på soffan ikväll när barnen har somnat och se några avsnitt Grey's och känna mig pedantisk och perfekt. Jajemän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0