Rettstavnign

Via bloggkommentatorernas blogg råkade jag läsa en kommentar som en av de stora modebloggerskorna hade fått:

"...Önskar att alla lärare i hela Sverige fick se första sesången av "9A" så att de kunde bli lite bättre".

Den lilla elaka delen av mig skulle vilja skriva till svar "Well, de flesta av oss lärare älskar faktiskt vårt jobb och gör allt vi kan för att våra elever ska lyckas bra i skolan. Däremot kan vi ibland bli en smula irriterade över elever som struntar i att anstränga sig det allra minsta för att klara betygen, och att det sen i slutändan blir vårt fel om de inte uppnår godkänt. Dessutom tycker vi att det är viktigt att lära sig stava"

Observera dock att denna elaka del är liten, och att min snälla del är mycket, mycket större.

Därför skriver jag inget.

(Glöm bort att ni läste det här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0