Shopping efter jobbet

Mer än så här behövs ibland inte för att man ska tycka livet är alldeles strålande:

Bra och konstruktivt möte med biträdande rektorn om en sak som dykt upp (Gillar folk som inte tänker "Oj, ett problem, vad jobbigt" och sen ägnar tid till att älta bekymren, utan istället tänker "OK, ett problem, undrar hur vi kan lösa det på bästa sättet?" och sedan väger olika alternativ mot varandra) följt av en trivsam och effektiv arbetslagskonferens. När det är som idag älskar jag att vara arbetslagsledare.

Efter jobbet hämtade jag barnen på dagis, och sedan åkte vi till leksaksaffären och köpte present till Stellas grannbästis som fyller år på lördag. Lördag! Alltså flera dagar bort, hoppas att ni noterar min utmärkta framförhållning. Inget Tjugo- minuter- innan- kalaset- letande efter present med påföljande inslagning i Aftonbladets rosa sportbilaga, om nu någon minns...

Lyckligt nog så ligger det en smink- och hudvårdsaffär bredvid, så jag har även shoppat en ansiktsskrub från Yvonne Rydings märke plus dyr duschkräm i lyxig flaska.

Sedan Konsum där vi köpte tacokrydda, färskpressad juice med jordgubbs- och limesmak att ha till frukost imorgon samt två videofilmer för 99 kronor ("The Holiday" till mig och "Karlsson på taket" till barnen).

Tacomiddag, folköl och tända ljus.

Nu är Stella ute och leker med grannkompisarna och Jonas och Leo byter ut toalettsitsen mot en ny i ek som vi köpte på Jula i söndags. Och jag sitter här och skriver en smula överentusiastiskt om allt jag gjort idag...

Ah well. Det är faktiskt rätt praktiskt att gilla de små och enkla sakerna i livet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0