Tandfén

Mina barn tror på både Tomten och Påskharen, så därför tänkte jag att det kunde vara bra med det. Men så kom Stella in igår kväll efter att ha varit ute och lekt med kompisar och sa: "Mamma! Vet du, Felix säger att om man lägger tanden i ett glas på kvällen så kommer TANDFÈN och lägger pengar i där!"

Så OK då. Dock glömde vi det igår, så ikväll innan hon gick och la sig så la hon tanden i ett glas på byrån bredvid sängen och jag har precis tagit tanden och slängt den (När jag var lite sparade jag alla tänder i en lite burk. Hur äckligt är inte det?!) och lagt i pengar istället. En guldtia och fyra kronor. Tre kronor till Leo, som kommer att bli överlycklig över TRE pengar, och en guldpeng och en krona till Stella, som kommer att bli överlycklig över guldpeng PLUS en likadan peng som Leo. Det gäller att hitta rättvise- balansen.

Egentligen är jag starkt emot att ge det andra barnet presenter bara för att det ena ska få något, men vad tusan, det var det enda sättet att få honom att ligga still i sängen.

Jag: Vet du, om du ligger alldeles stilla och tyst så kommer tandfén till dig med
Leo: OK, jag är tyst nu. Titta mamma, jag är tyst. Lyssna. Hör ni, mamma och Stella? Jag är alldeles tyst...Osv osv.

Ja, oh vad tyst liksom. Men de somnade till slut (Nackdelen med sommar, det är ingen som tror på att det är läggdags när det är ljust ute) och jag har gjort min moderliga/ tandféiga plikt.

Och Charlotte gick vidare.

My job is done, puss och godnatt på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0