Värsta stylish trädgård, here I come

Jula is the place to be om man vill köpa saker till sitt hus. Vi har idag köpt allt från gräsklippare och trimmer till lövkorg, klädnypor, vattenkannor till barnen och träolja till altanen.

Så här hade jag tänkt mig: När jag har rensat alla ogräs (Tydligen har vi mycket Kirskål. Ja, fråga inte mig, om inte dagisbästismamman hade sagt något hade jag inte fattat att det var ogräs), klippt gräset och fixat till alla kanter med trimmern så ska jag ta itu med altanen.

Fint, stort bord och stolar har vi redan, men det kommer att se bättre ut när jag skurat och oljat in altanen. Sen ska jag ta hit ett gammalt fint radiobord som mamma har och ställa som sidobord i ena hörnet. Bredvid ska jag ha de två träfällstolarna vi har, såna där gammaldags som Kalle Anka alltid trasslar in sig i på stranden ni vet, fast byta ut det färgglada sjuttiotalstyget mot svart. På bordet ska jag ha värmeljus och någon snygg blomma, och så ska man kunna sitta där och titta i en tidning när barnen leker alternativt dricka en drink på kvällen.

Fick också en cool kruka av mamma med fint mönster på som jag ska plantera vita blommor i och ha bredvid.

Kanske hänga någon fin lykta på någon krok?

Ja, ni hör ju vad snyggt och rogivande och stylish det kommer att bli. Alla som tror att jag kommer att hinna med detta i sommar räcker upp en hand.





Nähä. Inga händer. Det gör inget, jag räckte inte heller upp handen.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Jag, jaaaaaag!!!
Jag räcker upp handen ju!
Självklart hinner du det!!!
Jag ska också börja fixa här hemma när jag skaffat mig ett jobb och tjänar the big bugs...

2008-05-11 @ 23:40:29
URL: http://grancanariamamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0