Very nice afternoon

Åkte med halvfyra- tåget istället för fyra-tåget idag från jobbet, vi slutade konferensen lite tidigare. (Eftersom det är jag som är arbetslagsledare får jag bestämma sånt. He he)

Alltså har jag idag hunnit: Prata med en av mina favoritkollegor under tågresan om ett hemkunskaps- och matematikprojekt vi ska göra i höst, klippa luggen, gå i massa affärer i två timmar tills de (tyvärr) stängde, gå förbi hotellet där min bloggkompis Åsa jobbar och prata en stund, ta tåget hem, komma hem i tid till att natta barnen.

Det där med att gå i affärer utan att köpa något gick ju inte ens jag på. Dock ursäktar jag mig med att vi bor på ett ställe utan klädaffärer (Ja, om man inte räknar tantaffären och stället med fula Vero Moda- kläderna förstås) och det faktum att jag verkligen BEHÖVDE köpa vissa saker. De saker jag idag absolut var tvungen att köpa var:
  • Svarta stuprörs- jeansshorts från Weekday
  • Gråsvart, kort kofta från Weekday
(Min plan var att köpa vår- och sommarkläder, kan svart och grått räknas in i det? Jo, det kan det nog. Pastellfärger är för töntar, dessutom var det ju svarta SHORTS. Somrigt värre)
  • Örhängen
  • Blå- och vitrandig T-shirt med singoalla-hals från Åhléns (Det är väl somrigt?)
  • Ögonbrynspenna
  • Lite saker till altanen från Hemtex, värmeljushållare och så
  • Sandaler från Din Sko
  • Trosor från Åhléns
  • Mörkblått oversized halternecklinne från H&M, 98 kronor på rea. Dessutom hade jag en bonuscheck på 100 kronor, så det här linnet tjänade jag två kronor på.
Och luggklippningen var ju som sagt gratis.

Så det här lilla magontet jag just nu har för att jag gjort av med pengar fast jag egentligen inte alls har råd är väl helt i onödan, va?

(Säg ja, säg ja...)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Självklart!
Kram och god natt

2008-05-28 @ 22:19:39
Postat av: Åsa

Men det där var ju baaaaaaaara saker du absoluuut behövde!!! Kul att se dig igen förresten!!! KRAM

2008-05-28 @ 23:05:45
URL: http://frokenasa.blogg.se
Postat av: loly

Ja!

Men du: stuprörsshorts? hinner inte shortsen sluta innan stuprören börjar? *förvirrad*

2008-05-28 @ 23:36:30
URL: http://lolybloggar.blogspot.com/
Postat av: Maria

Loly: Jo, fast de är typ stuprörsmodell med smalare nertill. If ya know how I mean?? I och för sig rätt dumt med svarta om man ska tänka somrigt. Men, men. =)

2008-05-28 @ 23:42:23
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: Emma

Jag vet vad du menar. Själv satt man o skällde ut sambon innan hon skulle gå på stan eftersom hon inte har några pengar, men inte samma stund ytterdörren stängdes internetshoppade yours truly! Jag är en skenhelig sambo som bränt hela mitt studiebidrag innan räkningarna hunnits dras... Ångest! Men! All ångest går över om man köper svindyr ben&jerry-glass.. Sant...

2008-05-29 @ 08:57:27
URL: http://bittermandel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0