Baka vs. inte baka

Märker ni debatten?! Ja, jäklar. Kul med lite action. Bäst so far är kommentaren Köp knäckhelvetena, pepparkaksdjävlarna och spara tiden till något roligare!

Tack! Äntligen någon som förstår.

Men. Återigen. Klart folk får baka så mycket de vill, herregud, take it away folks och baka frysen full. Gärna för mig. Era barn är säkert lyckliga och trygga människor. Det är dock mina barn också trots att jag inte ställer mig och bakar knäck med dem. Kan man inte få göra som man vill?! Eller snarare kan, jag är verkligen sämst i världen på att baka.

Undrar förresten om "Men hur svårt är det på en skala att..."- kommentaren fungerar i verkliga livet också?

Mamma 1: Usch, jag känner mig så trött och sliten
Mamma 2: Ja, det är du verkligen också! Hur svårt på en skala ett till tio kan det vara att köpa snygga kläder och fixa till sig lite?!

Elev: Kan jag få hjälp?
Lärare: Mäh! Hur svårt på en skala ett till tio kan det vara att prata engelska?!

Mamma 1: Pelle är i trotsåldern nu och kan få riktiga utbrott ibland
Mamma 2: Men HERREGUD, hur svårt på en skala ett till tio kan det vara att uppfostra sitt barn?!

Nä, fungerar inget vidare, va? Därmed inte sagt att man ibland inte skulle vilja säga det. Åh, om jag kunde få gå ut från vissa möten och muttra "Men hur svårt är det på en skala ett till tio att inte vara såna IDIOTER?!"

Nu kommer jag väl att få tvångstankar light om att verkligen säga det också. Attans.

Men hörrni! Nu lämnar vi bakdiskussionen och eventuella mammaskulder därhän och konstaterar bara att alla faktiskt får göra som de vill. Right?

Kommentarer
Postat av: Lina

Amen! (Från en flitig åhörare som absolut står på din sida i den här frågan!)

2008-11-19 @ 22:44:18
URL: http://sockerbitan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0