Dagens i- landsproblem

Förra helgen i Stockholm köpte jag ett par sköna, snygga mysbyxor på H&M i grå plysch. Ger absolut lite extra glans åt mörka vinterdagar to come. Problemet är bara att snörena i midjan är för korta. Detta betyder att jag varje gång jag tar av mig dem måste säga "Helvete!" för mig själv och tillbringa fem minuter att försöka pilla ut en av snörändarna ur hålet.

Jävligt irriterande.

Eller så är H&M's storlek 36 byggd åt små snärtor utan höfter. Så skulle det ju också kunna vara.

Kommentarer
Postat av: Ulla Karlsson

Hej Maria!

Ev.lösning på I-landsproblemet: Skaffa ett längre snöre (brukar finnas i tygaffärer). Fäst ihop ena änden med det gamla, med en liten säkerhets-

nål, och dra sen försiktigt i den andra (gamla)änden så att du får allt genom tunneln. Försiktigt, annars är det risk för att det lossnar inuti, och då måste du ur med allt och trä i den nya från början. Om det är ett väldigt litet hål så att du inte får in en nål, så kanske du kan tejpa ihop ändarna. Detta var ett litet hemmagjort sömmersketips, hoppas det fungerar, annars får du ta med dig brallorna hem hit till jul så fixar vi det.

Good Luck! /Moster Ulla

2008-11-29 @ 10:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0