Ett av Sveriges märkligaste jobb

Trafikvärd på stationen i Uppsala.

Visserligen har de stora, varma jackor, men i alla fall. De står där och fryser och har tråkigt och emellanåt kommer det fram någon och frågar "Varifrån går buss nummer 801" och de svarar och pekar fast de egentligen skulle vilja säga "Men titta på skylten, dumhjärna".

Fast å andra sidan, om folk läste på skyltar och tidtabeller så skulle de inte ha något jobb. Och det är ju bra att det skapas jobbtillfällen.

Hm, svår fråga detta.

Mitt eget genom tiderna värsta jobb var diskare på Scandic under de helger de hade julbord (Annars jobbade jag extra som städerska på helgerna när jag gick på gymnasiet. Helt OK helgjobb, man bäddade sängar och dammsög och skurade badrum under tiden man lyssnade på MTV och pratade och hade kul med den man städade ihop med. Ibland hoppade jag in som frukostvärdinna, också rätt kul).

Men. Diskjobbet: Värst var alla miljontals silltallrikar. Och när man väl var klar med glasen och besticksorteringen, ja då var det dags för nästa sittning och silltallrikarna började om igen.

Om det är någon diskare som läser: Snart börjar julbordssäsongen. Mina tankar är hos Er.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Dumhjärna, hahahha.. dagens bästa uttryck!

2008-11-01 @ 17:41:05
URL: http://frokenasa.blogg.se/
Postat av: Erik M (Vän av oordning)

Kan glädja dig med att de nu tagit bort skylten så nu måste man fråga. En av dem hjälpte mig hitta 18s hållplats idag :-)

2008-11-05 @ 23:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0