Flashbacks och flashforwards

En (Av många) fräna saker med en blogg är att man ju kan gå bakåt och se vad man skrivit för några månader sedan.

Som sista sommarlovsdagarna och första jobbdagarna.

När jag läser om det så minns jag det också, solen in genom fönstret, fixandet i nya specialklassrummet, lyssnandet på P3 på radion, peppet inför terminen. Peppet finns kvar, men ibland behöver man påminna sig själv.

Speciellt så här en söndagkväll med ytterligare några veckor kvar på terminen.

Jag älskar fortfarande mitt jobb, men ibland kan man vackla i sin övertygelse. Förra veckan var ett sådant "Ibland". Men vacklande är för veklingar, vi andra kör på och tar nya tag. Oh yes!

Och snart är det betygsdags, och efter det jullov. JULLOV! Förlåt att jag tjatar, men det är verkligen helt sjukt hur snabbt den här hösten har gått.

Nu ska jag plocka fram kläder till i morgon, och sen gå och lägga mig och läsa en stund. Kram och god natt, alla Fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0