Hej, är ni kvar?

Själv är jag i och för sig levande, men går just nu på autopilot. En vecka med alla utvecklingsamtal plus Halloweenfest på Stellas skola plus massa annat gör att man på fredagen känner sig...Ja, någonting. Är för trött för att komma på något passande ord.

Men. Alla femton utvecklingssamtal är klara! Och de gick alldeles strålande! Åh, vad jag gillar min mentorsgrupp. Dessutom är Unikum världens bästa omdömes- och IUP- verktyg.

Störande sak i mitt huvud just nu: En grej som dök upp på eftermiddagen precis innan jag gick hem som fick mig att vilja skicka en bunt folk på kommunikationskurs. Hur svårt kan det vara? Ett problem dyker upp, man pratar med berörda parter, man löser problemet. Quick and easy. Men nej då, krångligaste vägen ska det vara, och dessutom en väg som involverar mig trots att jag inte ens är inblandad.

Så nu går jag och tänker på det istället för att äntligen vara ledig.

Dumt, va? Ska genast försöka stänga av jobb- hjärnan. I alla fall för ett tag, ikväll när barnen har somnat ska jag sätta mig vid köksbordet och rätta trettio stycken matteprov. Party, party. Fast det känns ändå helt OK, faktiskt är jag så nyfiken hur de klarade sig så att jag vill rätta dem så fort som möjligt.

Ett hann jag rätta i skolan, en elev som alltid fått starkt VG och som nu uppnådde MVG. Fränt!

Ja, ja, nu skulle jag ju inte tänka på jobb. Utan på: Bädda sängen, stoppa i en maskin med tvätt, titta på "Bamse" med barnen, laga hamburgare till middag, plocka iordning lite i kaoset hemma som blir efter tre dagar då vi knappt varit hemma.

Ha en bra fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, varför krångla till saker...kan man ju undra ibland. I bland skulle det vara bra att ha en on-off knapp i hjärnan så man kunde koppla bort sådant tjafs ;) Ha en jätte bra fredagskväll!!

2008-11-07 @ 16:49:50
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Fia

Grattis till avklarade utvecklingssamtal! Jag tycker också att samtalen är givande och trevliga, men man blir fruktansvärt trött under den period man genomför samtalen, eftersom det är en extra arbetsuppgift förutomdet vanliga heltidsjobbet. Och man har ju dessutom lagt ner ganska mycket tid på att ha väl underbyggda omdömen/samtalsunderlag som ska hjälpa eleverna i deras studier.

Men det fina är att de flesta eleverna tar till sig det man har diskuterat på samtalen, och man märker en förbättring efteråt.

Hoppas ni får ett toppenkalas idag! Kram, Fia

2008-11-08 @ 10:40:30
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0