Känn ingen sorg för mig Göteborg

Ursäkta om det var längesedan jag skrev, har inte försvunnit eller något sådant.

 I torsdags var jag för trött och för upptagen med att titta på "Medium" för att skriva, och i fredags packade jag in barnen i lila Forden efter dagis- och fritidshämtning och åkte på roadtrip till Borlänge för att gå på dop för min mosters lilla bebis.

Ösregn och dimma hela vägen, men himla trivsamt ändå att åka bil en fredagseftermiddag. Smattrande regn, Leo som somnat, lugn Absolute Love Songs- musik i stereon och inte ett prov att rätta (Jobbet) eller saker att plocka (Hemmet) så långt ögat kan nå. Mysigt värre. Sedan vaknade Leo, vi stannade till på Statoil i Hofors för att gå på toa och sedan fick de frukt i varsin skål att äta i bilen.

När vi kom hem till mamma var Simon där (Mitt söta lilla brorsbarn) för mamma hade varit barnvakt, så barnen var i sjunde himlen över att få leka med favvo- kusinen.

På lördagen var det dop i fin kyrka på landet.

Idag har vi shoppat navkapslar på Biltema, ätit på McDonalds, svängt förbi Niklas (Lillebror) för att få hjälp att sätta på navkapslarna samt hinna träffa söt- Simon en sista gång.

Sedan bilresa hem igen.

Rätt bra att åka bort en helg emellanåt för det känns som att man varit ledig ungefär dubbelt så länge. Efter middagen har jag dessutom badat med badskum, hårinpackning och tända ljus, så jag är utvilad till max.

Dessutom är det faktiskt himla mysigt att åka iväg själv med barnen. Visst hade det varit roligare om Jonas inte jobbat igår och hade kunnat följa med, men det känns mer Jag och mitt gäng att åka själv med dem.

Och kul har vi haft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0