Kommentar med tips apropå knäcktvånget:

"Skit i det då om hon ändå inte vill gå på sin första julfest med skolan"

Ett bra tips men saken är ju den att jag redan kryssat i att jag ska baka. Så då kan man ju inte bara strunta i det (Tänk om alla skulle göra så osv. Ni hör ju vad plikttrogen jag är). Dessutom känns det mer pinsamt att ringa runt till klassföräldrar och säga att jag inte tänker baka än att lämna in en påse äckligt knäck till skolan.

Tror jag i alla fall...Men visst. Påse med bränt knäck är lite pinsamt det med.

Annat bra tips: "Fixa ischoklad istället". Jajamen, tänkte på det jag med. Fast det gick inte så bra.

Idag när jag hämtade Stella:

Jag: Tror du det är OK att jag bakar ischoklad istället?

(Jag använde ordet "bakar", tänkte att det låter bättre än att säga "köper"...Jag vet. Fult att ljuga)

Fritidsfröken (En smula nervöst): Eh...Det kommer ju många och då blir det ju orättvist om bara EN har bakat ischoklad och de andra knäck, då skulle det ju ta slut så fort...
Jag (Snabbt som tusan): Nä, men jag bara undrade. Jag bakar knäck. Inga problem

Attans. Jag som hade den perfekta lösningen på problemet.

Så jag bakar knäck och lovar och svär att inte skriva ett endaste ord mer om detta så att ni inte förgås av leda och intressepilar framför era datorer. OK?

Kommentarer
Postat av: Erik M, vän av oordning

Neeeej, ge inte upp. Koka kondenserad mjölk så blir det kola. Det kommer att ta en tio minuter effektiv tid, och ingen kommer att ha hjärta att tala om för dig att även om knäcken var god var det den sämsta konsistens de någonsin sett!

2008-11-28 @ 00:15:43
Postat av: Honung

Hmmmm, jag hade en gång svärföräldrar som kom hem till mig och kokade knäck vartenda år. Jag tittade på och spelade jullåtar med Elvis för dem. Himla praktiskt om du frågar mig... Har du ingen som kan hjälpa dig?

2008-11-28 @ 11:04:07
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0