Me and the disco queens

(Eller inte)

Stella duschar, och jag står utanför och hjälper henne med schampoot samtidigt som jag sjunger lite för mig själv och dansar.

Jag: We can dance all night with the bourgeoisie, aha, aha, lay your love on me...
Stella: ...Mamma, du dansar lite roligt tycker jag.

"Lite roligt" för en 6- åring betyder inte "Sjyssta dancemoves" utan mer "Du ser inte klok ut".

Det är alltså nu det börjar, och slutar med en fjortonåring som går fem meter bakom mig på stan för att jag är "Så jävla pinsam". Viktigt att vara väl förberedd.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ja höwa!!! Tiden går så jäkla fort! Snart är tiden över då man är världsbäst och istället ramlar man ned till världsämst...



Men min kollega har en dotter på 16 år (skitsnygg och cool tjej!) som var med oss ut och dansade en kväll! Och jag kan säga att jag nog tyckte att hennes pappa var pinsammare än vad hon tyckte!!! Så så skulle det också kunna bli! Att ens barn tycker att det är helt okej att man studsar upp och ned och luftboxas på dansgolvet!

Sannorlikheten att det skulle inträffa däremot... well, det är du som är mattelärare!

2008-10-13 @ 23:45:51
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Ha..ha..ler igenkännande ja, det är inte mycket man kan göra numera för att inte verka pinsam...inte prata för mycket, inte nästan något..och framför allt inte prata för mycket med grabbens flickvän...jag kan för gudskull säga något pinsamt...ibland undrar man vart den lilla lintotten som skrattade och var som en clown har tagit vägen...ja,ja han kanske kommer tillbaka en dag ;)

2008-10-14 @ 14:53:15
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0