A little bit skolprat

Någon som kommer ihåg mina special- killar som gick ut nian i våras? Han som för första gången räknade ut en mattebok och det?

Nu har det ju tillkommit ett gäng specials till sjuor, och åh vilket gäng sedan. Sådär som i "Fixar vi dessa så fixar vi allt". Men det är ju det som är det roliga i min specialpedagogiks- tjänst, att de flesta faktiskt kan mer än vad de tror.

Plus att det VÄRSTA jag vet (Värsta, värsta, värsta) är när lärare suckar och stönar över att vissa elever inte uppnår målen eller passar i skolan. Nä, men hjälp dem att göra det då!

Punkt slut.

Plus att en av killarna fick starta en blogg idag. Designa sida och döpa bloggen och allt, min förhoppning är att skrivlusten och skrivförmågan kanske utvecklas snabbare med den?

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag är nog inte den första som skriver det och du har säkert fått höra det personligen också, men du verkar verkligen vara en helt underbar lärare!

Som jag önskar att jag hade haft dig under min gymnasietid... inte för att mina betyg skulle vara kassa utan för att du verkar ha en vilja att lära ut som betyder så mycket mer än bara få eleverna att nå målen. :)

2008-09-20 @ 07:05:44
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Maria

Lina: Tack snälla snälla du, vad söt du är!! Fast saken är den att jag ju inte alls är något speciellt, enligt mig själv, utan att det snarare är lärare som INTE månar om alla som borde tänka till lite över sitt yrkesval.



2008-09-20 @ 11:26:59
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0