Anonym skriver:

"Det finns inga spöken".

Joho! Utan den minsta ironi eller humor så är det faktiskt min sanna och fasta övertygelse att det finns saker i vår värld som vi inte kan förklara. Dessutom kan inte alla de människor som sett eller upplevt något ha fel.

(Sen håller jag i och för sig med om att de- spökena alltså, inte människorna- kanske inte befinner sig just på min altan...)

Några andra sanna och fasta övertygelser jag har:
  • Om man väljer mellan ångestdörren och humordörren, så ska man välja humordörren (Henrik Schyffert)
  • Alla kan lyckas. Det gäller bara att man får rätt förutsättningar och peppning
  • Man ska inte knarka
  • Man ska alltid älska sina barn och alltid låta dem få veta hur viktiga och underbara de är
  • Det är dumt att ha dåligt självförtroende, för alla har ändå för fullt upp med sitt eget för att bry sig om någon annans eventuella tillkortakommanden
  • Vid problem: Köp läget eller gör något åt problemet
  • Att gnälla är inte att lösa ett problem
  • Det går att tänka sig till lycka
  • Alla barn i skolan har rätt till den hjälp och de hjälpmedel de eventuellt behöver
  • Man ska ALDRIG ALDRIG ALDRIG mobbas
Ja, för att nämna några. Har jag glömt nåt?

Skulle kunna skriva "Du väljer ditt liv", men det låter lite väl töntigt, va?

Kommentarer
Postat av: J

Amen

2008-09-16 @ 00:27:05
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Terése

Bra skrivet.

2008-09-16 @ 23:12:59
URL: http://mellisplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0