Beslutsångest

Har ätit myslördagsfrukost hela familjen, och just nu håller jag på att bädda sängarna och lägga in ren tvätt medan Jonas och barnen kollar på "Rorri- en racerbil".

("Rorri- med brinnande stil". Sätter sig på hjärnan right next to Fåret Shaun och Postis Per)

Har lite beslutsångest vilket tåg jag ska ta. Åker jag in 12.05 så hinner jag gå på stan i två och en halv timme och sånt är ju alltid kul, men saken är den att jag behöver köpa ett par jeans och att prova jeans är ju ett heldagsprojekt. Dessutom skulle det betyda att jag kom till kräftskivan svettig, förbannad, med håret åt alla håll och i allmänt need of Prozak.

Eller så går jag förbi H&M och drar åt mig nåt i den storleken jag har och hoppas på det bästa.

Eller så köper jag ny krok till kökshanduken och skiter i klädhandlingen. Och på morgnarna när jag är less på de jeansen jag har (Ett par svarta OK, ett par Cheap Moday- jeans som vrider sig i ena benet, ett par Cheap Monday- jeans med konstig dragkedja, ett par Denimbirds jag inte kan få igen, ett par grå Cheap Monday jag kan få igen men inte andas i) kan jag ju alltid ställa mig i köket och titta på fina lilla kroken.

Nä, nu ska jag jag lyssna på radio och bädda sängar. Ett lördagsnöje i det lilla.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har fortfarande den norska versionen av Postis Per - Postman Pat - på hjärnan sen jag själv var liten...



Blev det nån shopping?

2008-09-14 @ 17:53:55
URL: http://www.tv3.se/days

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0