Cirkus!

Kvällens happening: Cirkus Wiktoria kl 18.00

Barnen var laddade till max, men vad händer när jag parkerar bilen och vi precis ska gå ur? Jo, men det börjar spöregna, hagla, åska och blixtra och barnen får världens psykbryt och skriker "Jag vill HEEEEEM! Det är LÄÄÄÄÄÄSKIGT med åska!!". Så vi satt i bilen i tio minuter och sen när det började lugna ner sig så ville Leo gå till Cirkusen, men Stella var helt skräckslaget övertygad att hon inte skulle gå.

Det gick liksom inte att prata med henne.

Så jag körde runt med bilen lite och parkerade sen igen och försökte, but no. Och man kan väl inte promenera in på Cirkus med en gråtande unge som vrålar "Jag vill HEEEEEM?!". Så jag började köra hemåt igen.

Fast sen tänkte jag lite, på att hon säkert älskar Cirkus bara hon kommer dit (Hon fick för sig att det var läskiga clowner också, förutom åskan som vid det här laget hade slutat för länge sen) och på att Leo ville gå och på att jag ville gå och att anledningen att hon inte ville gå säkert var en smula psykbrytstrots och på att jag faktiskt fan i helvete betalat nästan 400 kronor för biljetterna.

Så jag slog handen i ratten och skrek "AMEN FÖR FAAAAN, vi MÅSTE åka på Cirkus!" (Jag vet, dåligt dåligt att svära inför sina barn. Hate when that happens) plus lite allmänt skäll och pepp. Så då vände vi!

Och gick in på Cirkusen och träffade på massor av Stellas kompisar och hon satt bredvid grannbästisen och skrattade nästan hela tiden med ögon som bara lyste av lycka.

Lärdom av historien:
Mamma som slår handen i ratten så att hon fortfarande har lite ont var inte något "Årets mamma"- pris nominerande ögonblick, men åh vad underbart det var att se Stellas stolthet och lycka och nöjdhet när vi gick ut från Cirkusen.

Jag: Vad var roligast då?
Leo: Att äta popcorn!
Stella: ALLT!

Tack för det gumman, annars hade jag grämt mig en smula att betalat fyra hundra kronor för något jag har i skafferiet hemma. Nu har jag istället betalat fyra hundra kronor för att sitta med blöta jeans och vara kissnödig i två timmar...Närå. Glittrande barnögon, glittrande cirkuskläder och fräna akrobattricks är en bra fredagkväll, absolut.

(Iallafall nu när jag har fått kissa och byta kläder...)

Kommentarer
Postat av: Terése

HA HA,"Mamma som slår handen i ratten så hon fortfarande har lite ont"



Jag ser bilden framför mig. Sjukt kul.



: )

2008-09-05 @ 22:27:17
URL: http://mellisplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0