Föräldramöte: Check

Jag låser dörren till arbetsrummet, och kära mentorskollegan går några meter före. I becksvarta uppehållsrummet. Ensamma på enheten, de andra klasserna hade redan slutat.

Jag: Hahaha, får jag hålla dig i handen?!
Mentorskollega: Hahaha

(Några sekunders tystnad)

Jag: Eh...Får jag det?

Så hon väntade, och jag gick armkrok med henne hela vägen ut till cykelstället. Och jäklar vad skönt att cykla hem och veta att föräldramöteskvoten är fylld för läsåret. Inte jättemycket föräldrar kom, en del hade fått förhinder i sista stund, men de som kom är jättevettiga, trevliga och roliga, det var bra diskussioner och vi hann med mycket information. Och gott fika. En bra kväll allt som allt.

Nu ska jag gå ner och värma lite mat, och sedan läsa klart boken jag började på igår (Hann typ hälften). Imorgon blir en rätt busy dag: Lektioner nonstop, föräldrafika på Stellas skola, åka till Leos dagis och lämna barnen med dagisbästismamman som ska vara barnvakt, åka på handledarutbildning 15.30- 18.30, hämta barnen ute på landet, åka hem.

Men det ska nog gå bra. It's all about the logistics.

Och det här då: Det blev massa saft över i en tillbringare, så imorgon när jag ska ha en liten grupp i engelska så ska jag bjuda dem på saft och kakor och så ska vi ha releaseparty för nya planeringen. Va! Är det inte hur bra som helst?!

Så får de lära sig ordet releaseparty också om de inte redan kan det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0