Matematik for president

Under en av dagens lektioner:

Elev: Alltså, matte är faktiskt så himla kul när man väl kan det!

Fint, va?

När jag gick i skolan var matte ett av mina favoritämnen, inte så mycket tack vare ämnet i sig utan att mattelektionerna var de som gick snabbast. Nu gillar jag ju matte av lite fler anledningar, såsom huvudräkningstricksen, problemlösandet, algebran, procentuppgifter, pusseltänket, men fortfarande går mattelektionerna himla snabbt.

Plus att jag faktiskt tror på allvar att matte är utvecklande för problemlösandet man behöver i verkliga livet. Ni vet, när man behöver tänka till några varv för att komma på de riktigt smarta lösningarna.

Så. Visst älskar vi matematik?

Kommentarer
Postat av: Anna

Well... Hm... Jag gör ju inte det. =( Men så hade jag ju inte världens fränaste mattefröken när jag var ett litet barn. Då hade allt kanske sett helt annorlunda ut?! Puss på dig!

2008-09-01 @ 20:42:33
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag gillar ju faktiskt matematik, och gillade det under skoltiden. Kanske för att jag hade så lätt för just matte. :)

2008-09-01 @ 21:19:30
URL: http://liiindans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0