Nattnings- väntande

Sitter vid datorn på övervåningen, Stella vill att man väntar uppe tills hon har somnat.

Inget att skriva och inget nytt inlägg av någon att läsa, så vad gör man då? Blocket of course.

Vad sägs om det här då: Värsta flashiga kylen och frysen, säljs för 9000 nu och kostade 19 000 för sju månader sedan i inköpspris. Det kostar ju lika mycket som de billigaste i affärerna, men då får man en inbyggd ismaskin med kran på frysdörren. Fatta vad coolt med ismaskin.

Fast det märkligaste av allt är ju varför någon säljer en (nästan) sprillans ny kyl och frys? Med tio tusen i förlust. Det är sånt här min hjärna går igång på, och faktiskt är jag nästan helt säker på att det är en kille som heter Henke (Eller Micke) och är typ 24 och lever the luxuary life på en liten lön, och så har han köpt en massa dyra platt- TV's och frysar med ismaskin och TV- spel, och nu så har han till råga på allt blivit spelberoende av Internet- poker och måste börja sälja av lite saker.

Det här är sista utvägen innan Mattias från "Lyxfällan" kommer och tar honom.

Stackars Henke/ Micke. Undrar om man kan mejla och säga att han får 5000 och så kommer vi och hämtar det imorgon? Tror ni han säger ja?

Kanske kan jag köpa platt- TV'n billigt också?

He he. Så säger jag när jag går att "Så här går det när man inte lyssnade på sin matematikfröken i skolan. Klipp dig nu och skaffa ett bra jobb, och så köper du inget mer på kredit! Förstått?!"

Och lever jag och min familj happily ever after med vår ismaskin och snygga TV.


Kommentarer
Postat av: J

Du har väl för guds skull inte missat www.bestofblocket.se ?

2008-09-01 @ 20:47:44
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Med tanke på ett inlägg du har lite längre ned, jag håller givetvis också utkik efter barskåpet åt dig =)



Jag är fortfarande inte helt på det klara angående nästa helg faktiskt..Har egentligen Hampus och barnvakteri är lite klurigt just den helgen. Men jag ska försöka få svar i veckan ang det och hör av mig å det snaraste!

2008-09-01 @ 21:42:13
Postat av: Maria

Mli: Åh, hoppas ni kan, skulle vara så himla kul! Och den som hittar barskåpet vinner livslång förtäring från det blivande innehållet =)

2008-09-01 @ 21:46:25
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: mollya

hm... de kanske håller på att spela in nya avsnitt av Lyxfällan, så Mattias är redan där?! Så nu är det kriiiis... Go, go. Killen kanske har ett barskåp också? ;)

2008-09-01 @ 22:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0