Nu:

Tacosmiddag.

Sedan föräldramöte på Stellas skola. Helt utan ironi tycker jag att föräldramöten är jätteroliga (Kanske för att jag också brukar stå på "den andra sidan", so to speak, och vet hur mycket man uppskattar att föräldrar kommer). Ett sätt att bry sig och att visa sitt/ sina barn att man tycker deras skolgång är viktig. För det är den ju!

Inte lika kul är det på föräldramöten på högstadiet med en närvaroprocent på typ 15% (Som det är i vissa klasser). Hur tänkte föräldrarna där?! Även om man inte tycker att föräldramöten i sitt barns skola är det mest upphetsande som finns i världen, så är det ju en möjlighet att få inblick i sitt barns vardag.

Och det behöver barnen få känna, ett "Åh vad min mamma och pappa bryr sig om mig och mitt liv". Även om de är ett hormonellt monster. Eller speciellt då, kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0