Shopping är bra för själen. Absolut

Mamma kom nyss på besök, hon stannar till imorgon och hade med sig: 50-talsskrivbord till Stella från farmors gamla lägenhet, skrivbordsstol från IKEA, soffbord från IKEA ("Lack" med hylla, i ek. Inte världens roligaste men det funkar), skål från IKEA Stockholm (Som visst var i rostfritt stål och inte vit som jag trodde. Jävla skit. Så den ska mamma ta med sig och lämna tillbaka imorgon), servetter.

Så i efermiddag ska här fixas.

Nu ska jag och Stella åka och handla mat och lördagsgodis, samt gå förbi en av inredningsaffärerna och hoppas på att den har öppet till 14.00 så att jag kan köpa en fin bräda till köket med tillhörande värmeljus, liten blomkruka och fin diskmedelsflaska i vit porslin.

De som säger att shoppng inte kan göra en lycklig har bara inte hittat tillräckligt fina saker.

För övrigt så är det en smula märkligt att de flesta affärerna här bara har öppet till 13.00 på lördagar. Är det inte på lördagar man har lust och tid att handla?! Men OK, kul för affärsjobbarna att vara lediga...(Här ljög jag, men det lät PK att skriva så)


Kommentarer
Postat av: Chrillan

Fast jag gillar den där skålen i rostfritt, det är skitsnyggt till ekträ! Men den ser vit ut på hemsidan, konstigt? Vilseledande reklam!



Jag dricker rödvin och ska plugga fonetik hela kvällen, blir nog några GT också medan jag ljudar pppp, kkkk, vvvv osv. Heeelt okej lördag!

2008-09-06 @ 19:25:28
URL: http://bamman.blogg.se/
Postat av: Maria

Christajn: Ja, jag vet, jag trodde absolut att den var vit! Har tom haft planer på att sprayfärga den vit men...Nja. Tror jag lämnar tillbaka den istället.



Lycka till med vinet och plugget, baby!! You own in English! (Om du saknar kidsens "äger"...=)

2008-09-06 @ 19:54:08
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Cicci

Lycko dig! Som har en mamma som kommer med halva IKEA alltså.

2008-09-06 @ 23:03:07
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/
Postat av: Maria

Cicci: Ja, men eller hur! Hon till och med hjälpte till att skruva ihop soffbordet. Och skrivbordet sen då!!



Läxläsning de lux!

2008-09-06 @ 23:12:02
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0