Dagens projekt:

Skotta bort sista snöhögen i trädgården så att den smälter. Senaste veckorna har alla på gatan vid varierande tillfällen stått och skottat ut snö så att den fortare ska försvinna, och jag har tänkt "Ja herregud, vilket onödigt jobb. Snön smälter ju ändå".

Fast nu är vi de enda som har snö kvar, och jag tänker att jag kanske har missat någon oskriven regel eller något?

Så nu ska jag:
  1. Bädda sängen
  2. Klä på mig och gå ut till resten av familjen
  3. Stå i solen och skotta lite snö. Har haft skrub i ansiktet när jag duschade, så nu JÄKLAR ska här fås (Heter det fås? Lät skumt) färg i ansiktet
  4. Gå in och laga fiskpinnar och mos till lunch
  5. Skicka iväg Jonas och handla
  6. Äta glass till fredagsfika
  7. Gå ut i solen lite mer. Är så mysigt att strosa runt i trädgården och titta på när det börjar komma upp grönt. Eventuellt är det väldigt mycket pensionärspoäng på det intresset, men who cares
Ha en bra fredag, alla Fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0