Fyra filer och kalas

Jag har sedan igår morse:
  • Vaknat i Småland
  • Suttit på svärmor Ulla- Majs balkong med sjöutsikt och solat och läst "Hemmets journal"
  • Solat ytterligare lite mer i en lekpark när barnen lekt
  • Packat
  • Ätit lunch hos svärmor
  • Vinkat hej då och kört från Hultsfred
  • Kört hela vägen mellan Hultsfred och hem inklusive vägen genom Stockholm. Fattar ni? Jag har kört genom Stockholm. Fyra filer och allt. I AM THE KING OF THE ROAD! (För er som läst denna blogg från början, förstår ni klivet från att åka runt kvarteret med handbromsen i samt vara nervös på 90- vägar till detta?! Menar det. Visst är ni lite stolta över mig? Det är i alla fall jag. Om ni blir stoppade av en okänd människa på ICA som vill berätta att hon kört E4- an genom Stockholm, så kan det vara jag som vill berätta denna fantastiska nyhet för världen)
  • Kommit hem
  • Packat ur, nattat barn, städat lite, lagt i en maskin tvätt, druckit ett glas vin för att fira att jag kört genom Stockholm (Ja, jag vet. Ska sluta tjat nu. Måste bara få skriva det en gång till: JAG HAR KÖRT GENOM STOCKHOLM!)
  • Vaknat och sedan fixat i 180 för att hinna ha kalas för ca 13 sjuåringar (Och några 3- åringar) kl två idag. Jag och Jonas har tvättat, städat, handlat, duschat barn, bakat, dukat, dammsugit och klippt gräsmattan som två Duracell- kaniner. Men klara blev vi. Och kalaset blev bra. Fika, disco med popcorn mm samt godisregn på slutet. Vilket kalas blir inte succe med det, liksom?
  • Pysslat och gjort glitteraskar med Stella och grannbästisen efter att gästerna åkt hem. Bäst att testa presenterna på en gång. Stora tjejen fick även en Bratz, en Barbie, fler fina pysselsaker, smådjur, ett fint skrin, dagbok och pennor med High School musical- motiv, prinsess- målarbok, Hannah Montana- klistermärken, en klänning, halsband och ett Hello Kitty- kortspel. Strålande glad är hon över allt.
Och på tisdag fyller hon 7 år på riktigt. Åh, hon är så stor nu. Fina tjejen.

Nu: Andas, vara glad att vi köpte pizza på kvällen och slapp laga mat, städa upp lite i vårt sovrum eftersom det var här vi slängde in alla saker när vi kom på att vi inte skulle hinna städa undan allt, natta barn.

Nästa vecka: Andas ytterligare lite mer samt njuta av att vi har en veckas sommarlov kvar. Har haft det alldeles fantastiskt mysigt och bra i Småland, visar bilder och skriver mer sen.

Ni då? Allt väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0