Kors i taket! Ett inlägg

Annars då? Jorråsatte. Same old, same old.

Mycket på jobbet. Som vanligt. Fast roligt såklart, också. Jag gillar när det är mycket (Tror att jag har något slags arbetsrelaterat adhd- light).

Har hittat drömhuset. Åkte förbi och tittade på det häromveckan på väg hem från stranden och det var som att någon slog mig i magen. Jo, det är sant! Här vill jag bo. Om jag fick bestämma skulle vi köpa det typ NU. Fast det är ju inte bara jag som gör det. Bestämmer, alltså. Har lite nackdelar också. Långt bort, fuktskada i källaren. Bla bla bla. Men åh, vad jag skulle vilja bo där. Helt fantastiskt underbart läge. På landet fast ändå i ett område med lite barn. Och såg ni altanen?!

Fått en smula psykbryt av vårt pyttehus och vill flytta. Nu på en gång. Helst igår.

Stellas första dag i ettan idag! Hon kom hem, tjejen, och sa "Synd att vi inte har några läxor idag" och satte sig sedan vid köksbordet och räknade lite matte. Bara sådär. Jag skrev upp lite nio plus fem och sådana saker, och hon sa "Kan du inte göra något svårare?". Ho ho. Ska absolut påminna henne om denna dag när hon är femton och dör av tristess av att komma hem och plugga till ett prov.

Har ätit nyttigt (Eller rättare sagt, har ätit som vanligt fast inget onyttigt) i en veckas tid och hade idag jeans som för första gången sedan juni satt bra. HA! Där fick ni, jeansjävlar.

Känns ju bra att kunna ha kläder på sig första dagen man tar emot elever. Onekligen.

Har köpt första säsongen "Medium" och första säsongen "How I met your mother" (Rea på cdon.com). Blir nog en bra höst, det här.

Är pank som bara den efter sommar och semester. På torsdag kommer barnbidraget, oh praise the Lord. Innan dess ska vi nog äta korv från frysen och... Kanske lite korv från frysen? Pengar till mjölk ska jag nog också kunna leta upp så kan vi göra pannkaka en dag.

Men himla mysig, rolig och lyxig semester har vi haft. Värt lite korv och pannkaka. Absolut.

Har också formulerat mina mål för läsåret. VIll ni höra? (Dum fråga. Klart ni vill)
  • Ha kjol varje fredag. (Mer stylish än stuprörsjeans och kofta varje dag)
  • Få mina kära nior att klara nationella provet i matte i maj. Ja, inte bara klara, de ska få DE BÄSTA JÄKLA RESULTATEN I SKOLANS HISTORIA! Jajemän. Viktigt med visioner i livet. (Rent formellt kanske denna punkt kommer som nummer ett, men jag tycker även det är väldigt viktigt att jag ska börja ha kjol på fredagar. Visst?)
  • Hitta och köpa hus där vi och alla saker får plats. Helst med stor trädgård också. Inte alltför dyrt, och med cykelavstånd till stationen.
Nu ska jag gå ner och ladda för att ta in barn och börja natta. Vad är roligast: Leka ute med kompisar eller gå in och lägga sig? Hur många tror att de tycker det senare upp med en hand...


 

Kommentarer
Postat av: Anna

Där ska ni bo! Köp.

2009-08-17 @ 21:03:42
Postat av: Maria

Anna: Jag vet! Tycker också absolut vi ska bo där! Men två bilar o dyr uppvärmning och bla bla bla vuxensaker. När allt jag vill är att sitta på altanen och dricka mitt morgonkaffe =)

2009-08-17 @ 21:08:16
Postat av: Anna

Jaa, vuxensaker är läskigt. Men va fasen. Det känns som ditt hus på nåt sätt. :) Kram på dig förresten.

2009-08-18 @ 18:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0