O helga natt

(Vilken natt är det förresten som är helga? Den här natten? Eller natten som var? Eller någon annan random julnatt? Ah well. Strunt samma. Det var inte det jag skulle skriva om. Men i alla fall?)

Dagens avkoppling:
  • Lugn, skön dag hemma med barnen, Jonas (Tills han åkte till jobbet klockan ett) och pappa
  • God jullunch
  • Barnens genuina och glitter- ögon- strålande glädje över alla julklappar (Åh! Barbiemöbler! Åh! Sudd! Åh! Kläder! Åh! Bilar! Åh! Kolla mamma, jag fick en MACK från Blixten! Och med småbilar till! Åh! Little Pet Shop! Åh! LILLA MELODIFESTIVALSKIVAN! SOM JAG ÖNSKADE MIG! Åh! Thomas Tåget!)
  • Sitta i soffan och se Stella ha show till Lilla Melodifestivalsskivan
  • Spela barn- Alfabet (Julklapp) med Stella och "Finns i sjön" med Blixten- kortlek (Också julklapp) med Leo. Att spela spel en snöig, värmeljusig, juldukig julaftons- kväll innan middag är kärlek. Det är det.
  • Se halva "High school musical 3" (Julklapp) i soffan med ett barn på varsin sida
  • Packa i lugn och ro till i morgon medan barnen leker med nya leksakerna
Dagens o- avkoppling:
Thomas Tåget- tågbanan från helvetet. Tågbanan gick nästan inte att bygga ihop, och Thomas kör inte av sig själv. Som han ska, enligt förpackningen. Dessutom fanns det ett tåg- garage (Som heter något annat som jag inte orkar tänka ut nu. Lokstall?) som var helt, totalt omöjligt att få ihop. Jag försökte i ungefär en och en halv timme. Det går nästan att få ihop två bitar, men försöker man sig på den tredje faller allt isär. Gång efter gång. Kommer ni ihåg "Sällskapsresan 3" när de är i skärgården, och mannen med motorbåten blir galen till slut? Så känner jag mig just nu. Nästan så att jag skulle kunna gå ner nu och fortsätta med garage- jäkeln, om jag så blir sittande hela natten. Bara för att vinna.

Nästan, alltså. Eller så går jag ner och äter After Eight och ser sista avsnittet av säsong två av "How I met your mother". Kanske en roligare sysselsättning?

I vilket fall brydde sig Leo inte om att tågbanan var halv- defekt, utan lekte glatt på ändå. Så en julpsykos för mamman över ett knäppt lokstall verkar väl onödigt.

GOD JUL PÅ ER, alla Fina, och hoppas att ni har haft en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0