Budgetrenovering

En favorit i repris: Brun utan sol- servett för 10 kronor från en av sminkaffärerna i stan och luggklippning. Fräscht med lite färg. Och luggklippningen tror jag att jag kanske, eventuellt får till lite bättre den här gången. Måste ladda lite till bara. Att stå med en sax framför spegeln är inte det lättaste.

Men anything för att slippa för lång lugg.

Och ikväll ska jag måla naglarna. Och snart är det mars. Det finns hopp.

Har en smula imorgon- är- det- inte- lov- längre- depression, men försöker intala mig att det är OK ändå. Ärligt talat blir jag rastlös om jag är ledig för länge. Dessutom saknar man eleverna när det varit lov. Jo, det är säkert. I like my kids. Plus att mina egna barn nog också längtar lite till kompisarna på dagis och skolan. Det går ju trots allt inte att softa runt hur länge som helst.

Med detta sagt så har jag bara en sak att tillägga: Fast det kommer att kännas jääääääävligt tungt att lägga fram kläder ikväll samt ställa mobilen på 06.10. Det kommer det.

Ska strax gå ner och börja laga lunch. Jonas, barnen samt en av Stellas gamla dagiskompisar som vi är barnvakt till idag är ute och skottar snö. Har kommit hur mycket snö som helst inatt.

Blir det inte vår snart? Jag vill ha mina svarta Konverse, bruna skinnjackan och solglasögon. Inte jacka med trasig dragkedja. Punkt slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0