Fast det här är mysigt:

I natt och idag har det snöat så mycket att det är ett flera centimter tjockt lager snö på trädgrenarna. Sådant är alltid lika fint. Kanske inte lika fint i morgon bitti när jag ska cykla till jobbet MEN jag har kommit på världens bästa idé: Jag ska börja åka spark till jobbet på vintrarna. Kom på det när barnen skjutsade varandra på sin lilla spark igår.

Åka spark! Förstå vad kul. Jag kan ställa väskan på lilla sittplatsen fram, och sedan susar jag fram på min spark. Kommer att bli en ren fröjd att åka till jobbet. Eventuellt målar jag den svart, det skulle vara snyggt.

Ja, nu har jag ju ingen spark just nu, om man ska vara nogräknad, men en gammal spark borde väl finnas i nåns garage någonstans? Eller på en loppis?

Hohoho. Jag kommer att bli känd som "Jo, men hon som jobbar på X- skolan och som alltid åker spark till jobbet, du vet?" Eller så där lagom Hohoho, i och för sig, kanske är det en smula weirdo att åka spark till jobbet?

Äsch. Mer weirdo att cykla på isiga cykelbanor i Staden Som Aldrig Plogar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0