Kamerabatteriet återuppstod för några sekunder, så jag tog en bild



Komplett med tidningar och Bamse- memory och allt. Läste i Aftonbladet idag att det är så man ska göra, visa sitt ostädade hem. Här är en till:



De två vingel- stolarna ännu ej iskruvade längst bort i bild.

För övrigt är denna livspussel- debatt det ungefär töntigaste jag vet. Och namnet! Livspussla mig hit och livspussla mig dit, man gör väl för tusan det människor gjort i alla tider. Försörjer och tar hand om sin familj. Vad är problemet?! Sedan om folk vill bränna ut sig genom att ständigt renovera, shoppa, träffa vänner och träna on top of the jobb och barn så är det väl deras bekymmer. För att inte tala om de som skaffar barn med någon som knappt vet vad en dammsugare eller blöja är, och sedan klagar livet ur sig tio år senare. Well, en bra man tar hand om sitt hem och sina barn. Punkt slut.

Ursäkta om jag låter aggressiv, men jag blir så sjukt trött på böcker som "Skriet från kärnfamiljen" (Ha ha, fast lite roligt namn) och Bitterfittor och allt vad det nu heter. Kan inte människor bara sköta sitt jobb och ta hand om sina barn (Om man har några) och vara nöjda? Se det som en bonus de gånger man gör något roligt, och inte gnälla om allt man inte hinner?

Surprise, surprise, dygnet har bara 24 timmar, och ett heltidsjobb kräver rätt mycket av den tiden.

För 300 år sedan hade folk det betydligt tuffare, och inte skrev man några Bitterfitte- böcker då minsann.

PS. En till bild. Lite mer stylish. Bara för att jag vill låtsas att jag är med i Family Living.


Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vad fint det blev!!

Jag håller med dig...leva livet så att man mår bra själv...man ska ju inte leva sitt liv genom andra...det kan bli jobbigt kan jag tycka. Ha en fin söndag!

2009-02-22 @ 09:58:04
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Chrillan

Oj, vad stylish! Det blev ju jättebra med på de tapeten och stolarna. Vad är nästa projekt? Det är viktigt med drömmar!

2009-02-22 @ 11:00:15
Postat av: Camilla

Snyggt!!!

2009-02-22 @ 11:31:22
Postat av: Anonym

Jäklars vad snyggt ni har fått det!!

2009-02-22 @ 21:19:26
Postat av: Anna

Sablarns, vad snyggt det blev!! Jag vill hälsa pååå! Men snart - Kryssning! Wehoo!

2009-02-23 @ 23:33:53
URL: http://annaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0