Några highlights

Dagens stressigaste: Tågbyte och McDonald's- middag på Stockholms centralstation. Tio miljarder jävla människor överallt. Barnvagn och packning och barn.

Dagens ostressigaste: Kliva av tåget på vår perrong. Ett fåtal folk som kliver av, massa snö och förutom det inte en människa så långt ögat kan nå. Eller jo, när vi väntade på taxin kom det två tonårstjejer i röda dunjackor och gick förbi, men annars tystnad.

Har i alla fall haft en jättemysig helg. Några topp 10:

Bästa kusin- myset
Leo och Stellas två Skåne- kusiner har vi inte träffat sedan Leo och Gustav var små bebisar som sprattlade i varsin babybjörn sommaren -06. Hans lillasyster som är ett och ett halvt hade vi aldrig träffat. När de och deras pappa (Jonas storebror) kom hem till den andra brorsan (Han som skulle gifta sig) i fredags kväll där vi åt middag, så hade Gustav somnat i bilen. De la in honom på dubbelsängen, och så satt Stella och Leo där bredvid och väntade på att han skulle vakna. Klappade lite på huvudet, och Leo la dit sin gosebjörn och några bilar så att han skulle ha tills han vaknade.

Hur gulligt som helst.

Så tittade jag dit ungefär en  minut senare, och då satt Leo och Gustav på sängen och pratade glatt och lekte med bilar som om de inte gjort annat i sina dagar. Efter det var de typ oskiljaktiga hela helgen. Gullungarna. Några gånger fick de dock säga "Va?", inte helt lätt att förstå sig på skånska respektive...Tja, icke skånska (Vet inte riktigt vad mina barn har för dialekt).

Stella och lillasyrran har såklart lekt massor de med. Allt som allt en himla trivsam helg, och åh vad kul det var att träffa gulligaste sötkusinerna från Skåne...

Familjehänget
...Och såklart gullungarnas föräldrar, brudparet samt farmor från Småland. Det var över ett år sedan barnen träffade sin farmor senast, och de sprang överlyckliga och kramade om henne i fredags när vi kom.

Havet
I lördags gick vi en sväng ner till havet (Vi bodde i tre stugor som låg bredvid varandra i en stugby precis vid havet). Strålande sol och barnen sprang runt och kastade is och sand i vattnet. Egentligen har jag inte större krav på livet än så. Ge mig lite hav så är jag nöjd. När jag blir stor alternativt rik ska jag ha en sommarstuga med havsutsikt. Oh yes.

Bröllopet
Say no more. Fiiiiint. Dessutom var hon som sjöng den absolut bästa bröllopssångerskan jag någonsin hört. Klockren röst och text om du och jag och för evigt, typ, ja men ni förstår ju. Som tur var kunde jag sträcka bak handen och få låna en näsduk av Jonas storebrors fru, annars hade jag gråtit sönder mig totalt.

Det är något visst med bröllop, det är det. Kan inte låta bli att imponeras av en kärlek så stor att man står i kyrkan och lovar varandra och Gud och hela Världen att man ska älska varandra för evigt. Snyft. Så vackert.

Nu ska jag gå ner och äta sen middag, hade ingen lust att äta McDonald's på tåget. Nästa gång jag skriver kan jag berätta om helgens icke- highlights. Hoho, bland annat har jag gått nedför altargången inför typ hundra personer UTAN att gifta mig. Är icke att rekommendera.

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vill uppmuntra dig så här en vanlig måndag med en liten utmärkelse.... och hoppas du får en fortsatt bra dag!

2009-02-16 @ 08:58:03
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0