Nu är jag inte sådan som kollar på tvättlappar

Men om jag hade varit det, så hade jag sett att det stod följande i min fina, dyra- fast- nu- var- den- nedsatt- 70%- tröja: "Handwash cold/ dry flat. Plagget måste sträckas i fuktigt tillstånd och strykas med ånga till ursprungligt mått".

Strykas med ånga?! Jag vet knappt hur man stryker på vanligt sätt. Eller så låter jag helt enkelt bli att använda den, tröjan alltså, och så får den bara hänga och se snitsig ut i garderoben. Och vaddå ursprungligt mått? Krymper den och sedan måste jag stå med linjal och stryka tills den är precis som innan?

Skumt.

Jag får noggrant tänka ut när jag ska använda den första gången, för efter att jag tvättat den lär den aldrig kunna se dagens ljus igen.

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja...jag får väl erkänna att jag är en "tvätt-lapps-polis"...när grabben har varit och inhandlat sina dyra kläder...är det det första jag kollar på ;)...annars får han betala kemtvätten själv...

2009-02-27 @ 12:21:06
URL: http://www.shaggkvist.se/wordpress.
Postat av: Honung

Oroa dig inte. Tvätta den i 30 grader, utan centrifugering givetvis. Sträck den och lägg den fint på en handduk. Om du behöver stryka den, så stryk den bara.

2009-02-28 @ 01:05:05
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0