Outsourcning av sportlovsbarn

I morse när vi satt och åt frukost ringde grannbästismamman och frågade om Stella ville följa med dem till Djungellandet, som är ett lekland i Gävle. Om hon ville!

Så klockan tio satte hon sig i deras bil med guldplånboken i handen och vinkade glatt. Lekland, McDonald's och kanske en tur på stan eller Dollarstore eller liknande. Blev det några pengar kvar skulle hon få köpa någon liten sak. Värsta superdagen!

Jag och Leo är kvar hemma med mormor, som ska åka hem efter lunch. Just nu är de ute och leker, Leo med nya lilla snöskyffeln han fick igår.

Själv ska jag fortsätta bädda rent i sängen. Om jag vinner på Triss någon gång (Eller menar förresten NÄR. Viktigt att vara optimist) så ska jag köpa dyra, lyxiga sängkläder det första jag gör. Eventuellt de med gröna löv som jag såg på Mio igår. Är helt övertygad om att mitt liv skulle bli lite bättre med sådana sängkläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0