6 år och koll på livet

Konversation alldeles nyss mellan Stella och hennes grannbästis (Som är kille). De sitter vid hennes skrivbord och ritar.

Grannbästis: En del killar försöker ju vara coola
Stella: Ja, och de är inte snälla när de är det
Grannbästis: Nä, precis. Coolingar är bråkiga
Stella: Och så tror de att de liksom får tjejer när de är coola, men tjejer vill ju ha killar som är vanliga
Grannbästis: Ja, det vill de
Stella: Som mig, till exempel. Jag är ju kär i A, och han är ingen som försöker vara cool. Han är vanlig, och tycker om att leka med tjejer och så
Grannbästis: Jag tycker också om att leka med tjejer
Stella: Det är bra tycker jag
Grannbästis: Ja
Stella: Ja

Så där hör ni, killar. Redan 6- åringar vet att man inte ska försöka vara en cooling.

Kommentarer
Postat av: Mli

Å, men man kan ju inte låta bli att undra om inte grannbästisen är lite småkär i Stella? Han är den här snälla grannbästisen som man ser i filmer och serier och som när de är 15 och hon blivit sårad av en kille erkänner att han varit kär i henne hela sitt liv. Gud så sött =)

2009-01-11 @ 18:45:44
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha, ja, eller hur. Jag dör så romantiskt i så fall! Och hoppas det blir så, för grannbästisen är världens sötaste och snällaste och finaste 6- åriga kille i hela världen!

2009-01-11 @ 20:33:21
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0