Idag är det måndag. Måndagar är bra dagar att börja ett nytt liv

Har jag ätit nachos och After Eight? NO, I HAVE NOT!

Har jag ätit våfflor med sylt och glass? YES, I HAVE! Hrm. Men det var ju middagen, så det gills inte riktigt. Åt dessutom också knäckebröd till, och knäckebröd är hur nyttigt som helst.

För övrigt skickade min moster en länk till en bra sida, magskolan.se, och nu tror jag att jag vet vad jag har. Dyspepsi. Eller funktionell dyspepsi, för jag mår ju inte dåligt jämt. Stod bra råd och kosttips också, men egentligen är det sånt jag redan visste. Som att äta regelbundet och lite kaffe (Dricker bara på morgonen) och helst inte fet eller stekt mat.

Fast nu när man läst allt så här samlat så känns det bättre. Eller egentligen inte, för det stod att mindre än 1% procent berodde på cancer i magen och de tre läkarna jag var till för något år sedan var sådana som säkert inte klarade en tenta på första försöket och sedan fått jobb på nåder på vårdcentral och hade noll koll, och tänk om jag haft cancer hela tiden?!

Så nu måste jag ändå försöka pricka in en telefontid och få en läkartid någonstans.

Any year now...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0