Note to self:

Nästa gång du ska åka bil i 45 minuter med barnen, åk inte precis före middagsdags. Mörkerkörning, E4:an och galna barn i baksätet är inte det roligaste man kan sysselsätta sig med.

Hade varit bättre att leka hos snälla Uppsala- kompisarna ett tag till, och sedan svängt förbi Max på vägen hem. Fast då hade det i och för sig blivit ännu mörkare mörker- körning...Alternativt tagit med en tandborste och sovit kvar, men jag vet inte jag, kanske hade varit att overdo the "Hej, vill ni komma och äta lunch och leka"- inbjudan?

I viket fall kom vi hem ordentligt, och trötta och hungriga barnen fick våfflor till middag. Slutet gott, allting gott.

För övrigt känner jag som jag alltid gör när jag har hängt ett tag med några av mina riktiga kompisar, att jävlar i helvete vad jag saknar vänner på det här stället. Riktiga vänner, som man kan prata Tv- program likväl som livskriser med, och som man kan hänga med några gånger i veckan till skillnad från några gånger om året. Mina favvo- kompisar finns utspidda i allt från Spanien till Borlänge till Stockholm till Göteborg till Uppsala till Norrtälje, och visst att några av dem bor ganska nära men man hinner ändå aldrig träffas.

Och det är ju det här vardagliga jag saknar. Spontana middagar och prat i hallen och häng i soffan när barnen leker.

Chansen att några av dem flyttar till min radhusgata är väl i det närmaste obefintlig, och chansen att jag träffar några nära vänner här är nog tyvärr också obefintlig. Dagisbästisfamiljen är bra, men de bor någon mil bort. Och de är något så unikt som en småstadsfamilj som gillar nya vänner.

De andra jag träffat tittar på en som om man gjort något fel bara för att vi inte kommer härifrån. Det är mer "Vi gillar inte dig, och även om vi gjorde det så har vi redan våra vänner och släktingar här och har då varken tid eller lust att ens ta en snabb kopp kaffe med dig".

Fast jag älskar vårt parhus. Det gör jag. Och att prata om väder och vind ute på gatan på somrarna är väl helt ok det med. Fast om någon kompis ens andas om att de funderar på att flytta, då jäklar ska jag sälja in billiga radhus så att de till slut inte har några argument kvar om att INTE flytta hit.

Kommentarer
Postat av: Honung

Likadant i min byhåla när jag flyttade dit...

2009-01-06 @ 11:02:11
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0