Söndagen

Fast förutom duschincidenten så har det varit en bra dag.

I eftermiddags kom en gammal dagiskompis till Stella hit och lekte, och hennes mamma lekte med mig (= Satt i köket och drack kaffe). Är himla glad över att jag hittat henne och dagisbästismamman, för som jag skrivit förut så kryllar det ju inte direkt av folk som vill träffa nya kompisar när man flyttar till ett mindre ställe...Inte för att jag har tänkt så mycket på det heller, i och för sig, för jag älskar mina jobbarkompisar och jag älskar mina vänner som finns utspridda lite här och där i Världen. Dessutom är jag oftast för lat för att umgås på helgerna (Och för trött för att umgås på kvällarna).

Men i alla fall. Två pärlor till dagismammor är bra, det är det.

Så vi har hängt hela dagen, och sedan stannade de och åt middag också. Spontana middagar är det bästa.

Nu ska jag gå ner och måla naglarna och se några avsnitt "Vänner". Är inne på säsong 5 nu, och det är LIKA MÅNGA KVAR! Oh sweet joy of dvd- boxar!

(Kände precis att jag kanske uttryckte mer lycka över vänner i ett påhittat TV- program än över vänner i verkliga livet?! Hm. Måste kanske skärpa till mig. Alternativt utveckla ett parallellt kontaktnät där jag bara umgås med mina vänner på TV'n. It's a fine line)


Kommentarer
Postat av: Honung

A fine line it is my dear!

2009-01-25 @ 23:46:07
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0