Havet- dagar är de bästa av dagar

Som igår:

Leo var lite hostig och fick stanna hemma med Jonas, men jag och Stella smorde in oss med solkräm, packade strandväskan, fixade lunch och åkte sedan iväg till Rullsand (Fast igår åkte vi till stranden bredvid, som inte är lika långgrund och med mindre folk. Skönare vatten och plats att ligga närmare vattnet. Blir nog nya favoritstranden).

I alla fall. Havet, ja. Där träffade vi dagisbästisfamiljen, och hängde sedan med dem resten av dagen. Sola, bada, äta picknick- lunch, köpa glass. På eftermiddagen åkte dagisbästispappan och lillebror hem för att hämta upp Jonas och Leo samt tända grillen, medan vi var kvar någon timme till. Dagisbästismamman simmade, jag solade och läste tidningar, tjejerna byggde en glasskiosk med hjälp av luftmadrasser och solstolar.

Total sommaravslappning. Lovely.

Sedan åkte de med oss hem, och efter att vi svängt förbi hemma hos oss så att jag och Stella kunde byta kläder så åkte vi hem till dem för att grilla och kom inte hem förrän elva. Mysigt värre!

Livet på landet innebär bland annat att de äger en gammal traktor, så i solnedgången åkte pappan runt på grusvägarna med barn på sittplats fram och bak. Tänk er Leos min när han fick sitta i knät och styra en traktor. Kan vara hans peak i livet hittills.

Gårdagens tur: Att jag i sista sekund kom på att min bilnyckel låg i ytterfacket på kylväskan, som jag skickade hem från stranden med dagisbästispappan. Sprang efter honom och skrev "VÄNTAAAAAAAA!". Så helt fantastiskt pinsamt att stå vid bilen utan varken mobil (Som också låg i kylväskan) och bilnyckel. Men jag hann ikapp honom, så slutet gott allting gott.

Det här med sommarlovsledig hjärna har sina nackdelar. Som att jag planerat in Stellas kalas samma dag vi är kvar i Småland på semester. Hm. Så nu måste jag ringa runt till alla vi skickat inbjudan till och säga att kalaset är söndag 2 augusti istället för lördag 1 augusti. En aning pinsamt det med. Men jag kanske kan hitta på en anledning, där jag slipper säga att jag blivit senil? Någon som har något bra förslag?

Nu ska jag gå ut och strosa lite i lilla trädgården, medan solen skiner. Ska nog städa bilen också, om jag orkar, för snart går det inte att komma in i den längre för alla saker som ligger där. Lite jobbigt att skjutsa folk i den igår. "Hej, och välkomna in i vår sanitära olägenhet", liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0