Ajm bäck

... Efter en tvåtimmars bilresa i hällregn, lyssnande på regnet, bilfläkten, P3 och glada, pratande barn i baksätet.

Några av eftermiddagens tankar:
  • Tänk om man skulle krocka, bara lite, och överleva krocken men dö av att man satte tuggummit i halsen. Vad snopet. Kanske är det dumt att tugga tuggummi när man kör bil?
  • Är vattenplaning bara när man bromsar i vatten, eller kan man få det ändå?
  • Det är jobbigt att köra om i regn, för man ser ju inte vägen precis när man kör förbi
Fast hem kom vi. Jag kör som en Gud. Oh yes. Tryggt och säkert, och precis vid hastighetsgränsen. Eller kanske över ibland, fast inte idag, för det var så blött på vägen. (Fast när jag blev omkörd av en husbil var det en smula pinsamt, det var det)

Nu ska jag gå ner och borsta tänderna och lägga mig och läsa i min bok. Lyssna på regnet. Ladda inför sista jobbveckan. Något jag absolut INTE ska göra är att äta av stora Tobleronen som ligger i kylen. Fick den i present av fina kollegor i torsdags, perfekt sommarlovsfirar- godis ihop med ett glas vin på torsdag, men ABSOLUT INTE FÖRE. Hell no, I won't go (Till kylen). Någon mer som försöker gå ner ett kilo eller två? Ska vi låtsas att vi håller varandra i händerna och ropar slagord för att inte fusk- äta?

"Den som äter Toblerone före torsdag kommer att se ut som Gilbert Grapes mamma", eller liknande? Vet inte riktigt hur man gör på Viktväktarmöten, men kan tänka mig att man ropar något åt det hållet.

Så! Är ni med? Själv tänkte jag gå ut och gå eller springa några förmiddagar i veckan (Innan Jonas åker till jobbet), och äta onyttigt bara på helgerna. Borde gå. Det är ju liksom inget modellkontrakt jag vill ha, utan bara komma i några jeans.

Nu: Ropa slagord, gå ner och borsta tänderna, lägga fram kläder till i morgon, vänta på att ni skriver som kommmentar att ni är med.

Puss och god natt!


Kommentarer
Postat av: Chrillan

Jag kan stötta på avstånd! Ett bra tips är att bli med barn, har tappat nästan fem kilo nu. Fast några jeans kommer jag inte i, magen blir bara större och större. Så ignorera tipset!

2009-06-15 @ 15:28:15
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0