Årsbästa

Det här är bland de bästa minutrarna på hela året:

När klassen står uppradad utanför kyrkan, i ett långt led, två och två, och kyrkklockorna börjar ringa och vi tågar in i kyrkan. Alla klasser på skolan går, och när fina, balklädda niorna kommer in sist så ställer sig alla upp i bänkarna.

Åh, jag blir nästan tårögd bara jag tänker på det. Avslutningar är verkligen så helt fantastiskt roliga. Efter avslutningen samlades vi på baksidan av kyrkan och jag och Världens Bästa Mentorskollega i hela världen delade ut betygen, och sedan SOMMARLOV!

Efter avslutningen har vi varit hos en av mina kollegor och skålat i champagne plus ätit cateringmiddag på deras altan. Himla trivsamt. Även om det är roligt med avslutningar så känns det efteråt alltid en smula... Tja. Tomt? Snopet? Så att hänga med favvo- kollegor och äta, skratta och prata roliga minnen var alldeles perfekt.

Nästa vecka jobbar jag fram till torsdag, men när man inte har elever så känns det nästan som semester. Rensa skrivbord, slänga papper, börja planera så smått inför första avsnittet i höst, kolla schema, städa arbetsrum, dricka kaffe, lyssna på radio. Easypeasy. Känns nästan dumt att få lön för.

Bäst i kyrkan:
Premieutdelningar. Visserligen är allt fint, som solosånger och niornas sång och betygsutdelning från rektor, men det är något visst när niorna får premier för bästa prestationer i olika ämnen. Som tjejen som fick pris för bästa resultat på nationella provet i både svenska, engelska och matte. Eller skönsjungande solosångs- tjejen som fick pris i musik. Eller förvånade tjejen som fick pris i svenska ("VAAAA?! Jag?!") Eller kollegans son som fick pris för bästa uppsats. Eller killen som fick pris i matte och fysik.

Åh, det är så kul att se. Tänker alltid när jag sitter där i kyrkbänken och ser stolta och ibland förvånade elever gå fram att det ju är därför jag jobbar med det här jobbet. Man borde dessutom spela in det på film och visa med jämna mellanrum för sjuor och åttor. Att få lyckas i skolan. En underbar känsla som alla borde få ha. Som alla elever har rätt att få ha. Amen!

Nu ska jag gå och lägga mig, och i morgon är det skolavslutning nummer två i samma kyrka fast med MIN EGEN DOTTER! Så häftigt att det är värt ATT SKRIVAS MED STORA BOKSTÄVER! Äntligen får fina kläderna plockas fram ur garderoben (Hon har längtat i tre veckor). Efter avslutningen ska vi äta på restaurang för att fira, och efter det hem och packa och sedan köra till Borlänge för dop och lite annat.

Hörs på söndag eller måndag! Klarar ni er utan mig i några dagar?

Puss och ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Chrillan

Sommarlov!



Ha en skön sommar, det har du förtjänat! Ska bli kul att ses v 28, har inte hört av Karin än, men räknar kallt med att det blir så. Sommarkramar!

2009-06-13 @ 11:49:15
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/
Postat av: Cicci

halloj! Jag kommer pa lordag den 20:e! hor av mig sa snart vi kommer iordning! Jattekramen /Cicci

2009-06-14 @ 19:17:45
Postat av: Maria

Chrillan: Sommarkramar till dig med! Räknar också med v 28, om inte Göteborg hittar vi på något annat!



Cicci: Oh jag dör vad kul att ni snart kommer!!! Hör av dig om du vill ha hjälp! Barnvakt, flyttuppackning eller whatever.



flyg försiktigt =) KRAM!

2009-06-14 @ 21:50:32
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0