Röstdag i morgon

Jag vet. Först hade inte jag heller tänkt rösta. Men så öppnad jag röstkortet och läste raderna "Den 7 juni 2009 har du rösträtt till Europaparlamentet" och så kändes det genast mycket viktigare.

Rösträtt. Faktiskt ett rätt stort ord, om man tänker efter. Tänk alla kämpar för demokratin i massor, massor av hundra år, och så hade jag tänkt att strunta i min rätt att tycka till. Viserligen en väldigt liten rätt att tycka till, men i alla fall. Varenda liten väg till en bättre värld är en viktig väg. (Ho ho, hur poetisk är jag inte?!)

Så att inte rösta i morgon är inget annat än jäkla latmask- fasoner, tänker jag och skäms lite att jag först hade tänkt strunta i det. Och ska rösta. Oh yes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0