Dagen då man ställer om till sommartid...

= Barn somnar sent- dag. Stella har nyss lyckats somna, stackarn kommer att vara helt vimmelkantig av trötthet i morgon.

Nu ska jag gå ner och get some things done. Som att lägga tillbaka alla utrensade kläder och mössor i garderoben. Har ändå ingen plats för dem, för garaget är ett kallgarage och kläder luktar sommarstuga om de ligger där, och dessutom blir det säkert vinter snart igen. En väl spenderad timme, den där rensningen. Verkligen.

Efter det ska jag måla naglarna och läsa läxan. Eller vad man nu kan kalla det? En text om andraspråksinlärning vi ska ha läst till arbetsplatsträffen i morgon. Har inte hunnit läsa den på jobbet, och dessutom hade jag glömt ta med den hem i fredags, så efter lunchen idag tog jag med mig Leo och en av hans grannkompisar och gick till en jobbarkompis en bit bort och lånade hennes häfte.

Så nu ska jag läsa igenom det. Klockan halv elva en söndag. Oh vad inspirerad jag känner mig.

(Fast viktigt ämne, måste jag bara få tillägga. För att inte låta skolkig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0