En liten reflektion

Arbeta som lärare och hålla lektioner för hormonstinna tonåringar: Kräver pedagogisk kunskap av standardmått

Komma hem kl sex och laga mat på tio minuter samtidigt som man pratar i telefon samt håller två hungriga, galna barn på gott humör: Kräver pedagogisk kunskap av gigantiska mått.

Annars då? Jorråsatte. Huvudet upp och fötterna ner (Haha, det fulaste av alla fula uttryck i hela vida världen). Halsen värker som tusan. Har ca hälften av utvecklingssamtalen genomförda, resten är nästa vecka. I morgon är det fredag. Blev mött av glada elever samma sekund jag klev in i korridoren i morse. "Har du rättat?! Vad fick jag?!" Så då fick de veta. De flesta med jättebra resultat, fränast var en kille som skrev MVG för första gången i sitt liv.

Sådant gör det värt att rätta prov till halv elva.

I kväll ska jag ligga i soffan och se några "Vänner"- avsnitt samtidigt som jag knaprar halstabletter. Kanske en Alvedon för att festa loss.

Helst skulle jag behöva:
  • Göra ansiktsmask
  • Smörja in mig med Brun utan sol
  • Göra hårinpackning
  • Köpa lite nya kläder
  • Köpa ny bodylotion Hugo Boss woman. Den gamla tog slut för en vecka sedan
  • Smörja in läpparna med lypsyl
  • Raka benen
  • ...Ja. Ni fattar. Allmänt shape up helt enkelt
Men det är överkurs i tider som dessa. Att överleva fram till påsklovet räcker bra det med. Kanske kan jag raka benen vecka 15 när jag har lov? Viktigt att verkligen förkovra sig och utnyttja den lediga tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0