Gåta

Hur vet man att man varit på fest? Svar: Fötterna gör fortfarande en smula ont efter högklackade partyskorna trots att det gått två dagar.

Men inte klagar jag för det. Oh nej. Lite samma känsla som med träningsvärk. Det gör ont men man vet åtminstone att man gjort något bra innan. Nu vet jag i och för sig inte om dansa till klockan halv fem i högklackade skor är så bra, men ni förstår principen, va? (Säg ja nu, då verkar jag inte så koko)

Ja, jäklar vad kul det var i helgen. Först ihopsamlande av alla 16 personerna i baren på terminalen, och bara det var ett litet mirakel i sig eftersom det visade sig vara världens underbaraste personer. Kompisar, kompisars kompisars samt bloggare, det kan liksom inte bli bättre. Efter påstigning och väsklämning i hytterna åt vi buffé, och efter det var det förfest i hytter och party all night long. Inte helt lätt att hålla ihop ett gäng på 16 personer på ett båt, dock, kom vi på dagen efter. Under kvällen och natten var det däremot inte så många som tänkte på det. Vi var för upptagna med att ha kul.

Typiskt konversation dagen efter:
Jag: Var tog S och L vägen? De såg man ju inte till så mycket?
Anna: Hahaha...S var med dig i typ tre timmar. Ni dansade
Jag: JA! Just det, ja. Visste jag väl. Skulle bara kolla om ni var med

Disco på Finlandsbåt är för övrigt 1) Halt som en isbana på grund av hundra liter utspillda öl från plastglas samt 2) Så jäkla kul. Med ett gäng på 16 personer hittar man dessutom alltid någon att hänga med.

Fast inte nog med det. Sista timmen på det stora discot hittade jag dessutom en gammal parallellklass- kompis från högstadiet. Jag vet, "Stay Friends" på riktigt. Hemsk upplevelse. Fast lite roligt. Han var full och flirtig och kom inte ihåg mig det minsta lilla. Vilket fantastiskt intryck jag har gjort på folk jag har träffat i mina dagar. Å andra sidan kom han inte ihåg någon av sina gamla klasskompisar heller, när jag försökte name- droppa lite namn på gamla kompisar, så jag kanske inte behöver deppa ihop alldeles.

Roligast var när vi skulle gå ner till hytten vid fem och T tjatar om att gå vidare.
Vi: Alltså...Det är nog stängt nu
T: Amen SNÄÄÄÄÄLLA?!

Inte roligast är dagen efter på en Finlandsbåt när man tvingas tillbringa en hel dag på ett ställe som rör sig. Man vill liksom "MEN KAN NI KÖRA LITE RAKARE, TACK?! Vissa mår inte riktigt bra". Fast jag hade köpt Postafen mot åksjuka på tåg dagen innan, så I took my little pill och såg glad ut. Eller kanske snarare trött ut, men i alla fall. Dock himla mysigt att hänga med kompisar en hel dag till. Ligga i hytten och prata om livet, äta dyr hamburgare som smakade billigt, gå en runda på Taxfree (Köpte Kinderägg till barnen och två cola till mig. Kan vara världshistoriens sämsta Taxfree- köp), sova två timmar, stå på däck och se på havet, stå på däck och se på Mariehamn (Får alltid tvångstankar att kliva av. Samma sak på tåg om jag råkar gå förbi en öppen dörr och tåget står på någon station. Höll mig dock hårt i relingen, så jag fortsätter att vara icke- Mariehamnsbo), stå på däck och se Stockholms lyxiga skärgårdsvillor, sitta i en pianobar och dricka en Fanta för att jag blev akut törstig, spana in vilka som blir packade även på söndagen. Ja. De vanliga sakerna man gör på en Finlandsbåt dagen efter, helt enkelt.

Sorgligast var Annas fina stövlar som gått till de sälla jaktmarkerna efter att ha tillbringat natten ute i korridoren och efter det försvunnit. R.I. P Annas partyskor. Att hon tyckte att det var en bra idé att ställa skorna där är en annan sak, men hey, hur många fantastiska idéer kläcks inte under en lördagnatt? Menar det.

Fast lite kul hade det varit att ropa ut i högtalarna att "INGEN går av denna båt tills den skyldiga till skostölden har hittats".

För så får man göra. Det har jag sett på TV.

Nåväl. För att göra en lång historia kort: Värsta roliga helgen och tack till fina Emelie och fina Jonas som fixat och donat och festarrangerat så att kryssningen blev av. Puss på Er och ni är bäst! Vill ni byta jobb så kan ni utkonkurera (Är det ett ord?) Bindefeldt.

Och till alla andra som var med: Ni är bäst ni med! Det vet ni, va?

Kommentarer
Postat av: Tina

:-D

2009-03-10 @ 22:54:26
URL: http://meanwhilesomewhereelse.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, jag blir alldeles glad av att läsa! Grymt roligt var det!! Massor av kramar och DU är bäst!

2009-03-11 @ 00:00:20
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: anna

oh vad roligt det lät! :D

2009-03-11 @ 05:37:59
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se/
Postat av: Honung

We love you too!!!

2009-03-11 @ 09:10:13
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Petra

Var det därför du såg så förbannat pigg och söt ut på söndagen!? Orättvist! :)

2009-03-11 @ 11:42:17
URL: http://mommyslittlemonster.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Guuu så roligt ni verkar ha haft det!....Härlig läsning! Du skriver så roligt! Ha en bra dag!

2009-03-11 @ 13:09:18
URL: http://www.shaggkvist.se/wordpress.
Postat av: Grodan

Trist att vi inte fick gå av båten i Mariehamn. =)

2009-03-13 @ 18:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0