Sista veckorna på jobbet

Ja, herregud. Det är styra upp studiebesök, åka på studiebesök, styra upp massa annat, göra massa annat, sista proven, sätta betyg, kvalitetsredovisning och ungefär tusen andra saker.

Men snart! SOMMARLOV.

Sommarlov, sommarlov, somarlov. Eventuellt kommer jag att skriva inlägg liknande detta några gånger till innan vecka 24 är till ända, men have tålamod.

Dialog på jobbet:
Elev: Hur långt sommarlov har ni?
Jag: Två veckor mindre än er
Elev: Alltså sju?
Jag. Ja, ungefär
Annan elev: Åh! Vad lyxigt. Mamma har bara tre veckor
Tredje elev: Sju veckor. Softish!
Elev: Man kanske skulle bli lärare?!
Jag: Ja, bli det!

Elev lite längre bort (Som hört vår konversation): Nä FY FAAAAAN för att vara högstadielärare! Borde ju vara typ värsta jobbet i världen!

Ha ha. De är roliga, tonåringarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0