Yes!

Klipptid fixad. På torsdag när Jonas kliver av tåget klockan fem i fem står jag och barnen på perrongen, och så tar han barnen (Fast Stella ville kanske följa med till Uppsala), jag tar hans tågkort och hoppar sedan på tåget som går tillbaka. Easypeasy. Vardagslogistik i dess ädlaste form.

Hinner dock inte köpa några kläder (Ho ho? Fräscha vårkläderna? När kommer ni till mig?!), men klippning blir bra. Ska nog köpa hårtoning också. Nu jäklar ska här fixas.

Helst ska jag gå ner några kilo också, men jag vet inte, jag. Måste man det? Egentligen? Trots allt ser jag ju inte ut som Gilbert Grapes mamma. Och de flesta av mina linnen är rätt pösiga. Med dem, solglasögon och sköna byxor (Eller kjolar med töjbar midja) kommer jag nog undan i sommar.

Hey, glass, grillad mat och rabarberpaj är ju alltid glass, grillad mat och rabarberpaj. Som vi brukar säga.

När barnen blir tonåringar och klarar sig själva på kvällarna ska jag börja träna igen. Då är jag fyrtio och kommer att vara lika snygg som Lena Philipsson. HA! It ain't over til' the fat lady sings, eller vad det nu heter.




Kommentarer
Postat av: Petra

Ett tips för oss som inte har tid att ränna i affärer, är ELLOS!! de har lämnat tantträsket, och erbjuder numer riktigt snygga och hippa kläder.

2009-05-31 @ 08:34:03
URL: http://mommyslittlemonster.blogg.se/
Postat av: Chrillan

Ellos i all ära, men jag köpte precis tre tröjor därifrån. Kan bara använda en nu, de andra är grymt stora i storleken. Asså, vi snackar plagg jag kommer ha som höggravid i stl 42/44, och då är det INTE mammakläder.



Men Maria, då kommer ju du ha stl 34 igen, det blir väl bra? Eller 32?

2009-05-31 @ 17:51:09
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0