(Snabbt inlägg innan läggdags. Ville bara berätta att jag lever)

Några saker jag pysslat med sedan senast:
  • Lite höstlov
  • En sväng till Norrtälje för kompishäng, tacos och rolig utekväll. Kan ju inte bara vara på lekland på ledigheten, liksom... (Fast vissa barn på leklandet var äldre än vissa av barnen på utestället. Typ. Eller är det jag som blivit gammal?! Nä, så kan det väl inte vara?)
  • Omdömesläsning
  • Lektioner och back to business
  • Utvecklingssamtal. Hälften klara, resten i morgon och på torsdag.
Saker jag kommer att göra i veckan:
  • Mer utvecklingssamtal
  • Handla kalassaker
  • Ha 4- års kalas för Leo på lördag
På söndag ska jag först andas en smula, och efter det åka till Uppsala och shoppa presenter till stora lilla killen som har sin födelsedag på tisdag om en vecka.

(Note to self: Om vi får fler barn, inte föda dem i samband med omdömesskrivning och utvecklingssamtal)

Men idag har jag sett "Desperate Housewives" och ätit resten av Ben&Jerry's glassen från i fredags, så det känns rätt lugnt ändå. Och utvecklingssamtal är himla trivsamma. Det är de. Roligt med coachningen, synpunkterna, IUP'erna.

(Till fina, anonyma kommentatorn till förra inlägget, och till Mollya: TACK TACK TACK! Åh vad fint skrivet. Det made my day. Eller vad tusan, vecka. Månad! Allt är ju inte kul jämt, men jag tror verkligen på det. Tänket, alltså. Insikten att det mesta av folks vardagliga gnäll bara handlar om allmän i- landsproblematik och en ovilja att se positivt på saker. För har man bara det nödvändiga, som tak över huvudet, en vettig sysselsättning om dagarna och folk som tycker om en, så har man väl det egentligen rätt bra? Då kan man njuta av en kopp kaffe eller whatever och inse att livet inte behöver vara så mycket märkvärdigare ibland.

Inte för att jag själv alltid tänker så, men I try.

I alla fall. Blev en lång parentes. Ville mest bara säga: KRAM på er fina människor som skriver så snälla saker. Och, återigen, tack!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0